Хлистун Ірина Валентинівна,
канд. філол. наук, доцент кафедри практичного мовознавства Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини
Федоренко Ольга Дмитрівна,
канд. філол. наук, доцент кафедри журналістики, реклами та PR-технологій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ВЕБСАЙТУ
ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
В умовах динамічного розвитку комунікаційних технологій актуальним для закладів вищої освіти є своєчасне інформування аудиторії, оперативне й ефективне задоволення потреб учасників освітнього процесу, яке можуть забезпечити сучасні інтернет-ресурси. Так, вебсайти сприяють розширенню й урізноманітненню навчально-методичних та інформаційних послуг, відкритості освітнього середовища навчального закладу для користувачів.
Роль вебсайтів, як засобів комунікативної діяльності, є об’єктом наукових пошуків у різних аспектах: у контексті трендів розвитку корпоративних ЗМІ (О. Тодорова і Д. Олтаржевський); в аспекті позиціонування політики закладу чи установи (М. Комова); з позиції вивчення принципів і методик інформаційного моделювання вебсайту (Л. Філіпова і А. Шелестова); у питанні функціонування сайту, як інформаційного ресурсу навчального закладу (О. Мельникова, Н. Кононец, А. Фещенко) та ін.
До цифрових медіа, що використовують сучасні заклади освіти, належать електронні газети й журнали, корпоративні сайти, блоги, мобільні додатки тощо. Дослідниця М. Комова [Комова] відзначає важливу роль корпоративного сайту в діяльності будь-якої організації, він є обов’язковим складником комунікаційної політики закладу чи установи, оскільки презентує їх цільовій аудиторії [2, с. 181].
Вивчення теоретичної бази дослідження дозволило нам потлумачити поняття «вебсайт» як сукупність вебсторінок із повторюваним дизайном, які об’єднані за змістом, відтворюють цілеспрямований процес навчання й виховання в інтересах особистості, суспільства, держави, навігаційно й фізично перебувають на одному сервері. Сайт ЗВО призначено для учасників освітньої діяльності, зокрема викладачів, які впроваджують інформаційні технології в навчальний процес, і студентів, які є безпосередніми споживачами таких послуг. Він уміщує пов’язані між собою гіпертекстові документи, тобто сторінки, що розміщені на вебсервері та мають індивідуальну адресу [1, с. 49].
Перевагами такого інформаційного ресурсу, як вебсайт, є інформаційна мобільність (публікування на різних інтернет-ресурсах, що уможливлює зростання трафіку цього сайту), загальнодоступність (можливість входу на сайт великої кількості споживачів), мультимедійність (передавання повідомлень у різних знакових системах – вербальній, графічній, звуковій, фото, відео, анімаційній).
Сайт закладу вищої освіти репрезентує установу на ринку освітніх послуг, тому повинен відповідати високим вимогам щодо змісту й оформлення [3, с. 266]. Це має бути легкодоступний, простий у використанні ресурс, що викликатиме довіру в аудиторії. Він сприяє підвищенню конкурентоспроможності ЗВО серед інших освітніх установ, є важливим засобом відображення індивідуальності закладу, його привабливості.
Вивчення теоретичних джерел у процесі наукового пошуку [4; 5] дозволило з’ясувати, що сайт вищого навчального закладу може виконувати такі завдання: представляти візуальні складники іміджу; бути каналом комунікації з громадськістю; забезпечувати зворотний зв’язок із цільовою аудиторією, і тим самим підвищувати конкурентні позиції ЗВО на ринку освітніх послуг; сприяти формуванню цінностей, зокрема згуртуванню колективу; поширювати актуальну інформацію; налагоджувати вертикальні та горизонтальні комунікації; мобілізувати членів організації на сумлінну роботу чи навчання та ін.
Серед сайтів ЗВО виокремлено такі: офіційні сайти вищих навчальних закладів загалом; факультетів і кафедр; дистанційної освіти; сайти на кшталт «навчально-методичний посібник» або «електронний курс лекцій»; творчої взаємодії викладачів і студентів; консультативні сайти для студентів і викладачів із дисциплін; змішаного типу [1, с. 53]. Вважаємо за доцільне доповнити цей перелік сайтами таких структурних підрозділів ЗВО, як бібліотеки, центри, лабораторії, персональні сайти (сторінки) викладачів.
Отже, вебсайти ЗВО є нині ефективним інструментом освітньої, наукової та культурно-виховної діяльності у вищій школі, дієвим засобом представлення унікальності закладу, його індивідуальних характеристик. Цей комунікативний ресурс дозволяє продемонструвати конкурентну перевагу ЗВО на ринку освітніх послуг і сформувати його позитивний імідж.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Герасимчук Т. В. Формування професійної іншомовної компетентності майбутніх інженерів автомобільно-дорожньої галузі з використанням інформаційних технологій: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Херсонський державний університет. Херсон, 2016. 376 с.
2. Комова М. В. Типологічна структура системи корпоративних видань. Вісник ХДАК. Випуск 53. 2018. С. 176–189.
3. Попова В. Г. Інтернет-маркетинг освітніх послуг університету в сучасних умовах. Економiка i органiзацiя управлiння. № 3. 2016. С. 262–271.
4. Сидорова В. Л. Формирование эффективного имиджа. URL: http://new.volsu.ru/upload/medialibrary/8fb/2_Sidorova.pdf.
5. Сидорова Т. И., Чемякин Ю. В. Вузовские СМИ в системе корпоративных медиа. Медиаскоп: электронный журнал. 2011. № 3. URL: http://www.mediascope.ru/node/887.
|