Середа, 01.05.2024, 19:35
Вітаю Вас Гість | RSS

Прикладна лінгвістика

Меню сайту
Форма входу

Категорії розділу

Каталог статей конференції

Головна » Статті » Статті 2017

ІНФОРМАЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ВЕБСАЙТУ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ Хлистун Ірина Валентинівна,Федоренко Ольга Дмитрівна

Хлистун Ірина Валентинівна,

канд. філол. наук, доцент кафедри практичного мовознавства Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Федоренко Ольга Дмитрівна,

канд. філол. наук, доцент кафедри журналістики, реклами та PR-технологій Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького

 

ІНФОРМАЦІЙНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ВЕБСАЙТУ

ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

 

В умовах динамічного розвитку комунікаційних технологій актуальним для закладів вищої освіти є своєчасне інформування аудиторії, оперативне й ефективне задоволення потреб учасників освітнього процесу, яке можуть забезпечити сучасні інтернет-ресурси. Так, вебсайти сприяють розширенню й урізноманітненню навчально-методичних та інформаційних послуг, відкритості освітнього середовища навчального закладу для користувачів.

Роль вебсайтів, як засобів комунікативної діяльності, є об’єктом наукових пошуків у різних аспектах: у контексті трендів розвитку корпоративних ЗМІ (О. Тодорова і Д. Олтаржевський); в аспекті позиціонування політики закладу чи установи (М. Комова); з позиції вивчення принципів і методик інформаційного моделювання вебсайту (Л. Філіпова і А. Шелестова); у питанні функціонування сайту, як інформаційного ресурсу навчального закладу (О. Мельникова, Н. Кононец, А. Фещенко) та ін.

До цифрових медіа, що використовують сучасні заклади освіти, належать електронні газети й журнали, корпоративні сайти, блоги, мобільні додатки тощо. Дослідниця М. Комова [Комова] відзначає важливу роль корпоративного сайту в діяльності будь-якої організації, він є обов’язковим складником комунікаційної політики закладу чи установи, оскільки презентує їх цільовій аудиторії [2, с. 181].

Вивчення теоретичної бази дослідження дозволило нам потлумачити поняття «вебсайт» як сукупність вебсторінок із повторюваним дизайном, які об’єднані за змістом, відтворюють цілеспрямований процес навчання й виховання в інтересах особистості, суспільства, держави, навігаційно й фізично перебувають на одному сервері. Сайт ЗВО призначено для учасників освітньої діяльності, зокрема викладачів, які впроваджують інформаційні технології в навчальний процес, і студентів, які є безпосередніми споживачами таких послуг. Він уміщує пов’язані між собою гіпертекстові документи, тобто сторінки, що розміщені на вебсервері та мають індивідуальну адресу [1, с. 49].

Перевагами такого інформаційного ресурсу, як вебсайт, є інформаційна мобільність (публікування на різних інтернет-ресурсах, що уможливлює зростання трафіку цього сайту), загальнодоступність (можливість входу на сайт великої кількості споживачів), мультимедійність (передавання повідомлень у різних знакових системах – вербальній, графічній, звуковій, фото, відео, анімаційній).

Сайт закладу вищої освіти репрезентує установу на ринку освітніх послуг, тому повинен відповідати високим вимогам щодо змісту й оформлення [3, с. 266]. Це має бути легкодоступний, простий у використанні ресурс, що викликатиме довіру в аудиторії. Він сприяє підвищенню конкурентоспроможності ЗВО серед інших освітніх установ, є важливим засобом відображення індивідуальності закладу, його привабливості.

Вивчення теоретичних джерел у процесі наукового пошуку [4; 5] дозволило з’ясувати, що сайт вищого навчального закладу може виконувати такі завдання: представляти візуальні складники іміджу; бути каналом комунікації з громадськістю; забезпечувати зворотний зв’язок із цільовою аудиторією, і тим самим підвищувати конкурентні позиції ЗВО на ринку освітніх послуг; сприяти формуванню цінностей, зокрема згуртуванню колективу; поширювати актуальну інформацію; налагоджувати вертикальні та горизонтальні комунікації; мобілізувати членів організації на сумлінну роботу чи навчання та ін.

Серед сайтів ЗВО виокремлено такі: офіційні сайти вищих навчальних закладів загалом; факультетів і кафедр; дистанційної освіти; сайти на кшталт «навчально-методичний посібник» або «електронний курс лекцій»; творчої взаємодії викладачів і студентів; консультативні сайти для студентів і викладачів із дисциплін; змішаного типу [1, с. 53]. Вважаємо за доцільне доповнити цей перелік сайтами таких структурних підрозділів ЗВО, як бібліотеки, центри, лабораторії, персональні сайти (сторінки) викладачів.

Отже, вебсайти ЗВО є нині ефективним інструментом освітньої, наукової та культурно-виховної діяльності у вищій школі, дієвим засобом представлення унікальності закладу, його індивідуальних характеристик. Цей комунікативний ресурс дозволяє продемонструвати конкурентну перевагу ЗВО на ринку освітніх послуг і сформувати його позитивний імідж.

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Герасимчук Т. В. Формування професійної іншомовної компетентності майбутніх інженерів автомобільно-дорожньої галузі з використанням інформаційних технологій: дис. … канд. пед. наук: 13.00.04 / Херсонський державний університет. Херсон, 2016. 376 с.

2. Комова М. В. Типологічна структура системи корпоративних видань. Вісник ХДАК. Випуск 53. 2018. С. 176–189.

3. Попова В. Г. Інтернет-маркетинг освітніх послуг університету в сучасних умовах. Економiка i органiзацiя управлiння. № 3. 2016. С. 262–271.

4. Сидорова В. Л. Формирование эффективного имиджа. URL: http://new.volsu.ru/upload/medialibrary/8fb/2_Sidorova.pdf.

5. Сидорова Т. И., Чемякин Ю. В. Вузовские СМИ в системе корпоративных медиа. Медиаскоп: электронный журнал. 2011. № 3. URL: http://www.mediascope.ru/node/887.

Категорія: Статті 2017 | Додав: redfild1997 (13.04.2021)
Переглядів: 250 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0