Неділя, 24.11.2024, 20:22
Вітаю Вас Гість | RSS

Прикладна лінгвістика

Меню сайту
Форма входу

Категорії розділу

Каталог статей конференції

Головна » Статті » Статті 2017

Потапенко Аліна. ПРИВАТНЕ ГАЗЕТНЕ ОГОЛОШЕННЯ ЯК РІЗНОВИД ЖАНРУ “ГАЗЕТНЕ ОГОЛОШЕННЯ”

Потапенко Аліна,

студентка магістратури 1 р. навчання

 

ПРИВАТНЕ ГАЗЕТНЕ ОГОЛОШЕННЯ ЯК РІЗНОВИД ЖАНРУ ГАЗЕТНЕ ОГОЛОШЕННЯ

 

Приватне газетне оголошення (далі - ПГО) належить до жанру “газетне оголошення”. Останнє трактується як вид жанру “оголошення”, що характеризується як надзвичайно поширений засіб організації спрямованих комунікативних процесів у сфері масової ділової інформації; “один із способів реалізації інформаційних послуг, спрямованих безпосередньо на людину, соціальні умови її існування і діяльність” [3, с. 7].

Оголошення – це передане в усному чи письмовому вигляді через засоби масової інформації коротке повідомлення автора адресату про певний факт, який мав, має або матиме місце у дійсності, з метою спонукання адресата до тих чи тих дій [1, с. 6].

До конститутивних ознак оголошення як жанру належать: 1) наявність певного факту, про який необхідно повідомити в оголошенні; 2) наявність в тексті інформаційної і впливової функцій, які проявляються у сполученні перлокутивної мети й інтенціональної установки (повідомляючи про щось, вимагаю від вас певних дій); 3) опосередкованість засобів масової інформації; 4) обмежений об’єм [1, с. 6].

Оголошення є засобом рекламування товарів [2, с. 105], але не є жанром рекламного тексту. Це окремий жанр текстів, відмінний від реклами. Їхньою метою є сигнал для широкої спільноти про відбуття тоді-то і там-то важливих фактів, подій, процесів. Перехід оголошень у рекламну сферу відбувається тоді, коли висхідна сигнальна функція повідомлення концентрує в собі елементи експресії (емоційної виразності) і сугестії (навіювання) [4, с. 31].

Оголошення і реклама розмежовуються за такими критеріями:

  • функціональною ознакою: в оголошеннях переважає інформативна функція, директивна, комісивна й експресивна представлені імпліцитно. У рекламних текстах домінує спонукальна функція, яка є певним рекламним елементом;
  • функціонально-смисловими типами мовлення: в оголошенні базовим типом є опис, у рекламному тексті – аргументація;
  • характером інформації: у рекламному тексті представлена змістовно-фактуальна і змістовно-концептуальна, в оголошеннях – лише змістовно-фактуальна;
    • мовними характеристиками: широке застосування розмовної лексики і конструкцій в рекламному тексті, оголошенням притаманна жорстка нормативність в плані лексики і композиційної структури;
    • манерою оформлення: оголошення оформлюються в строгому співвідношенні з офіційно-прийнятою чи узаконеною традицією формою і носять уніфікований характер, що виправдано з економічної точки зору. Варіативності форм рекламних текстів немає меж. Навпаки, чим оригінальніше, контрастніше дизайн того чи того тексту, тим більше успіхів матиме реклама. Не менш важливою рисою газетних оголошень є скороченість тексту, змістовна і формальна. Остання передбачає вилучення з тексту надлишкової і другорядної інформації, а також скорочення і спрощення структурних елементів у мовному оформленні. До рекламних текстів також висувається подібна вимога: максимум інформації при мінімумі слів, але не в цілях економії, а з метою охоплення більшої аудиторії читачів, оскільки лаконічні, короткі тексти легше сприймаються і швидше запам’ятовуються.

Спостерігаються відмінності і на синтаксичному рівні. В рекламних текстах хоч і переважають прості речення, серед яких номінативні складають 36,5%, все ж константною ознакою є складні речення із причинними, наслідковим і умовним зв’язком. Газетні оголошення ж представляють собою номінативні конструкції, що складають за результатами наших підрахунків 90,82 % від загальної кількості синтаксичних одиниць, які зустрічаються у текстах оголошень, 2,62% складають імперативні речення, представлені дієсловами call і phone, 6, 55% становлять односкладні прості речення, головним членом яких є присудок, виражений дієсловами “cost”, “sell” та інші. У межах поширеного номінативного речення відмінність полягає у позиції другорядних членів: у ПГО вони займають місце після підмета, у рекламному тексті – у препозиції.

Отже, оголошення і рекламний текст розрізняються за вживанням лексичних одиниць, синтаксичних конструкцій, формою тексту, функціональними характеристиками, характером інформації, типом мовлення, стилем, інтенціональним типом тексту. Оголошення характеризуються вживанням нормативної лексики, скорочень, що зумовлено економією площі, номінативних конструкцій, нормативною, скороченою, стандартною формою тексту, описовим типом мовлення. За інтенціональною ознакою оголошення належить до інформативного типу текстів, оскільки в ньому переважає інформативна функція, є представником газетного стилю. Рекламі властиві розмовна лексика й аргументативний тип мовлення. Скороченість лексичних одиниць зумовлена не економією площі на противагу оголошенням, а прагненням привернути увагу більшої кількості читачів. У тексті вживаються прості одно- і двоскладні речення, типовим є вживання складних речень, особливо з умовним, причинним, наслідковим зв’язком, а також інші. Форма тексту не має обмежень. Реклама належить до спонукального типу тексту, оскільки в ньому домінує сугестивна функція. Рекламний текст є представником газетно-публіцистичного стилю. Таким чином, оголошення й реклама розрізняються не лише за змістом, але й також за метою (інформування / популяризація) та формою існування (стандартність, скороченість / варіативність).

Список використаної літератури:

 

    1. Курченкова Е.А. Культурно-языковые характеристики текстов газетных объявлений (на материале английской и русской прессы): Автореф. дис. …канд. филол. наук: 10.02.04 / Волгоград. гос. пед. ун-т. – Волгоград, 2000. – 27 с.
    2. Панкратов Ф.Г., Серегина Т.К., Махурин В.Г. Рекламная деятельность: Учебник для студентов высших и средних специальных учебных заведений. – М.: Информационно-внедренческий центр “Маркетинг”, 1998. – 244с.
    3. Провоторов В.И. Лингвотекстовые особенности речевого жанра “объявление” (на материале газет и журналов немецкоязычных стран): Автореф. дис. …канд. филол. наук: 10.02.04/ Моск. гос. линг. ун-т. – М., 1991. – 24 с.
    4. Ученова В.В., Старых Н.В. История рекламы. – СПб.: Питер, 2002. – 304 с.

 

 

Категорія: Статті 2017 | Додав: melnyknatv (24.05.2018) | Автор: Потапенко Аліна
Переглядів: 483 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0