Неділя, 24.11.2024, 20:58
Вітаю Вас Гість | RSS

Прикладна лінгвістика

Меню сайту
Форма входу

Категорії розділу

Каталог статей конференції

Головна » Статті » Статті 2017

Наталя Нікітіна. ВИКОРИСТАННЯ РОЛЬОВОЇ ГРИ У ВДОСКОНАЛЕННІ НАВИЧОК СТУДЕНТІВ НЕМОВНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Наталя Нікітіна

м. Київ

ВИКОРИСТАННЯ РОЛЬОВОЇ ГРИ У ВДОСКОНАЛЕННІ НАВИЧОК

СТУДЕНТІВ НЕМОВНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Використання інноваційних технологій у навчанні іноземної мови значно покращує процес та результат цієї роботи. Щодня впроваджуються нові методи та методики викладання іноземної мови. Набули поширення інтерактивні методи навчання, а також навчання з використанням мультимедійних засобів та новітніх комп’ютерних технологій. Всі вище перераховані засоби та методи дають можливість більш широко, цікаво, доступно, сучасно, корисно та професійно подавати новий учбовий матеріал. В цій роботі автор звертає увагу на засоби закріплення вивченого матеріалу та застосування його на практиці, в ситуаціях максимально наближених до реальних мовних умов. Рольова гра дає максимальну можливість застосувати набутті знання з іноземної мови. При чому, рольова гра може використовуватись для вдосконалення всіх видів мовленнєвої діяльності, як в купі, так і кожен окремо. З основних переваг застосування рольових ігор на заняттях з іноземної мови є – мотивування студентів до діяльності, в першу чергу, та до діяльності іноземною мовою зокрема. Крім того, під час рольової гри подаються ситуації максимально наближенні до реальних професійних умов. В свою чергу це призводить до того, що студенти застосовують навички та вміння по спеціальності  іноземною  мовою.  Ще  однією  безумовною  перевагою застосування рольової гри в процесі викладання іноземної мови це подолання студентами мовного бар’єру. В процесі гри студенти настільки захоплюються самим процесом, що навіть самі не помічають, що ведуть насичену дискусію саме іноземною мовою, відстоюючи свої думки та доводячи правоту своїх тверджень та думок.

Отже, рольова гра розвиває у студентів командний дух, оскільки від кожного в команді залежить результат роботи всієї групи. Крім того, у студентів під час гри розвиваються лідерські здібності. Не обов’язково робити лідером групи найсильнішого студента. Навпаки, викладач може призначити командира команди студента зі слабшими знаннями іноземної мови, або сором’язливого студента. В цьому випадку викладачу слід підтримати, спрямувати та допомогти цьому студенту, тим самим розвиваючі його лідерські якості та впевненість в собі. Для студентів старших курсів стає актуальним використання за занятті ділової гри. Оскільки тут вже викладається іноземна мова професійного спрямування, то і гра повинна мати професійний характер. Тому ділова гра повинна бути розроблена спеціально для кожної групи окремо, враховуючи їх напрям  професійної  підготовки.  Найчастіше  такі  ігри  розробляються викладачем самостійно згідно навчальному плану, професійному спрямуванню студентів та їх рівню володіння іноземною мовою, а не беруться вже існуючи готові ділові ігри. Звісно, в деяких випадках викладач може взяти готову гру та трохи «підігнати» під вимоги своєї навчальної програми. Зрозуміло, що якісна ділова гра має бути розробленою викладачем самостійно. Хоча, якщо викладач іноземної мови проконсультується та порадиться з викладачами спец предметів для максимального наближення ділової гри до реальних професійних умов, користь буде ще більша. Отже, ділова гра, як засіб викладання іноземної мови професійного спрямування для студентів немовних спеціальностей має свої певні характеристики. Перш за все, ділова гра повинна бути розроблена так, щоб ії умови були максимально наближені до реальних умов професійного спілкування саме зі спеціальності студентів, для котрих ця гра розробляється. По-друге, гра повинна бути побудована так, щоб студенти відчували себе комфортно в ситуації гри – все має базуватись на знайомій лексиці. По-третє, оскільки рольова гра розрахована на перевірку чи закріплення знань, а не їх вивчення, то і проводитись вона повинна по закінченню певного етапу вивчення іноземної мови. Викладач повинен ретельно та якісно розробити та підготувати ділову гру. З одного боку, не можливо сказати студентам «давайте грати!» і все, а з іншого боку, викладач не може і не повинен розписувати ролі та діалог, оскільки спонтанність та критичне мислення повинні бути наявними. Викладач іноземної мови професійного спрямування, розробляючи ділову гру повинен виконати певні дії. Перше, узгодити тематику та тему гри з робочим навчальним планом, щоб вона повністю відповідала вимогам заняття. Друге, чітко визначити для якої групи студентів розробляється гра. Навіть на одному курсі студенти можуть мати різні рівні іноземної мови, тому дуже важливо оцінити цільову аудиторію даного заняття. Третє, обрати тему ділової гри та підібрати матеріал, який відповідає даній темі. Далі, при необхідності можна провести консультацію з викладачами предметів по спеціальності, щоб максимально відтворити реальні умови. Далі починається сам процес створення гри. Викладач розробляє тему, ролі для кожного студента, мету гри та засоби. Іноді початкова інформація готується викладачем, а іноді це завдання можна дати і студентам. В цьому випадку вони ще більше мотивуються, оскільки самі виконують керуючу роль в створенні завдання для заняття іноземної мови професійного спрямування. Ділова гра – це чудовий інструмент покращення навичок іноземної мови професійного спрямування. Вона урізноманітнює заняття, спрощує підготовку викладача та мотивує студентів. Найчастіше ділова гра приносить вагомі результати оскільки студенти на практиці застосовують іноземну мову в умовах максимально наближених до реальних професійних умов.

Список використаних джерел

1. Кавтарадзе Д.Н. Обучение и игра: введение в активные методы обучения. М.: Изд. «Педагогика», 2005. – 236 с.

2. Занько С.Ф., Тюников Ю.С., Тюнникова С.М. Игра и учение: Теория, практика и перспективы игрового общения. – М.: Педагогика, 2000. – 223 с.

3. Конышева А.В. Игровой метод в обучении иностранному языку. – СПб.: Издательство «Четыре четверти», 2006. – 192 с.

Категорія: Статті 2017 | Додав: melnyknatv (07.12.2017) | Автор: Нікітіна Наталя Сергіївна E
Переглядів: 378 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0